درسهای وبلاگ نویسی ، چگونه وبلاگ بنویسیم

برای آموختن وبلاگ نویسی باید سر تا پای این وبلاگ را بگردی ، ما اینجا اطلاعات را قایم می‌کنیم ، قرار نیست که ما اینجا وبلاگ نویسی را به شما آموزش مفتی بدهیم بگردید ببینید و جوینده حتما یابنده خواهد بود .

Monday, May 9, 2011

چگونه وبلاگی پر بیننده داشته باشیم؟

مهمترین عامل در وبلاگ نویسی جذب مخاطب است . مهمترین عامل می پردازم.چگونه وبلاگی پر بیننده داشته باشیم؟

« آنچه كه مخاطب شما نیاز دارند» .

 بهترین راه برای جذب مخاطب جستجو كردن نیاز های مخاطب و قرار دادن مطلب مورد نیاز دروبلاگ است. ما باید نیاز های مخا طب را بشناسیم و آنها را در حد اطلاعات توانایی خود به مخا طب ارائه كنیم. (منظور من از تامین نیاز های مخاطب نه تمام نیاز های او ست زیرا ممكن است این نیاز ها از حوضه ی اطلاعاتی شما خارج باشد پس مخاطب نیز این را از شما انتظار ندارد) شما به احتمال زیاد درباره ی موضوع یا موضوعات خاصی مطلب می نویسید پس مخاطب احتمالی شما نیز از شما اطلاعاتی را می خواهند كه شما برای بروز آن وبلاگ خود را راه انداخته اید ام بخشی از آن اطلاعات كه مخاطب نیاز كملا ضروری به آن دارد . در این باره به مثال زیر توجه كنید:

ما در وبلاگ خود به نقد مسائل سیاسی میپردازید.  بهتر آن است كه به مسائل سیاسی روز بپردازیم و بعد به سراغ دیگر نقد ها برویم 

چگونه یک وبلاگ پر بیننده داشته باشیم ؟
خوب شايد شما هم دوست داشته باشيد كه وبلاگی پر مخاطب داشته باشيد ؟

 بروز كردن بموقع وبلاگ يكی از راه حل های جذب بازديد كننده مي باش و بروز كردن به تنهايی كارساز نمي باشد .
برای اينكه بازديد كننده را جذب كنيد به اين نكات توجه كنيد 

 هميشه وبلاگ خود را بروز نگه داريد : در صورتی كه مي خواهيد بازديد كنندگان شما وبلاگ شما را بعد از يك يا دو بار ديدن ترك نكنند سعی كنيد هميشه وبلاگتان را بروز نگه داريد و يا تا انجايی كه امكان دارد به وبلاگ خود رسيدگی كنيد .

 يكی از مهتمرين راه های جذب بازديد تبادل لينك با وبلاگهای ديگر مي باشد. پس پيشنهاد مي كنيم با ديگر وبلاگنويسان تبادل لينك نماييد و مطمئن باشيد كه كارساز خواهد بود بخصوص تبادل لينك با وبلاگهای پر مخاطب و معروف .

 مطالب وبلاگ شما برای ديگران مفيد و يا جالب باشد : هيچ وقت وبلاگی كه در يك زمينه تخصصی صحبت مي كند و وبلاگی كه در زمينه خاطرات و حرفهای شخصی خودش صحبت مي كند برابر نيستند سعی كنيد در هر زمينه ای كه هستيد بهترين مطالب را در وبلاگتتان قرار دهيد در اين صورت مطمئنا وبلاگ شما در كمتر از چند روز يكی از پرطرفدار ترين وبلاگها خواهد شد .


 يك قالب خوب و منظم برای وبلاگتان تهيه كنيد
: فكر كنيد يك استاد داشنگاه هستيد با يك لباس بدون اتو و كاملا شلخته وارد كلاس مي شويد مطمئنن دانشجويان شما يك ديد بدی نسب به شما پيدا مي كنند حتی اگر مطالبتان برای آن كلاس مفيد و كامل باشيد .


 به نظرات بازديدكنندگان خوب احترام بگذاريد
و نيازهای انها را تا حد ممكن فراهم كنيد و اين را بدانيد كه بی احترامی به بازديد كننده ي خود ، نتيجه ان از دستت دادن ان بازديد كننده و ديگر بازديدكننده های خود مي باشد .


 نوشته های شما هويت شما را نشان مي دهند بنابراين بعد از نوشتن ان نوشته را از همه نظر بررسی كنيد .

 از قرار دان تصاوير با حجم بالا در وبلاگ خود بپرهيزيد زيرا اين كار باعث مي شود صبر و حوصله بازديد كننده شما كم شود و بلافاضله صفحه شما را ترك كند بنابراين سعی كنيد همواره از سيستم های ارشيو استفاده كنيد .


 و نكته اخر اينكه به عنوان يك نويسنده سعی كنيد به نوشته های ديگران احترما بگذاريد و همچنين قانون كپی رايت را نيز رعايت فرماييد و از كپی برداری مطالب ديگران بپرهيزيد . اين كار شما هيچ تفاوتی به دزدی ندارد بنابراين در صورت نياز به مطالب ديگران تنها لينك ان مطلب را در وبلاگ خود قرار دهيد .

No comments:

Post a Comment